divendres, 25 de març del 2016

Unitat 2: El meu cos

Hola xiquets i pares!! Esta és la lectura que hem fet aquest matí, i demà tornarem a treballar-la, la pose ací per a que pugueu repasar-la per fer la lectura amb més precisió demà quan la llegiu a classe. Recordeu els deures que heu de fer a casa.

Joan el distret 
- Mamà, vaig a fer una passejada.
- Bé, Joan, però vés amb compte quan creus el carrer.
- Està bé, mamà. Adéu mamà. - Eres tan distret... 
- Sí, mamà. Adéu, mamà.
 Joan es marxa molt content i durant el primer tram de carrer posa molta atenció. De tant en tant es para i es toca. 
- Estic sencer? Sí - i riu solament. 
Està tan content de la seua pròpia atenció, que es posa a botar com un ocellet, però després es queda mirant encantat els aparadors, els cotxes i els núvols, i , lògicament, comencen els infortunis. Un senyor li renya amablement :
- Però quin despistat eres! Ho veus? Ja has perdut una mà.
- Sí, és cert! Però que distret sóc! 
Es posa a cercar-se la mà, però en canvi es troba un pot buit i pensa : "Estarà buit de debò? Vegem. I que hi havia dins abans que estiguera buit? No haurà estat buit sempre, des del primer dia..
" Joan s'oblida de cercar la seua mà i després s'oblida també del pot, perquè ha vist un gos coix, i heus ací en intentar aconseguir al gos coix abans que doble la cantonada, va i perd un braç sencer. Però ni tan sols s'adona d'açò i segueix corrent. Una bona dona ho crida:
- Joan, Joan!, el teu braç!
 Però, ni la sent. 
- Què li anem a fer! - sospira la bona dona -. Li'l portaré a la seua mamà. I es dirigeix cap a la casa de la mamà de Joan. - Senyora, ací li porte el braç del seu fill. 
- Oh, que distret és! Ja no sé què fer ni quin dir-li. 
- Ja se sap, tots els xiquets són iguals.
 Al cap d'una estona arriba una altra bona dona. 
- Senyora, m'he trobat un peu. No serà per ventura del seu fill Joan? 
- Sí, és el seu, ho reconec pel forat de la sabata. Oh que fill tan distret tinc! Ja no sé què fer ni quin dir-li.
 - Ja se sap, tots els xiquets són iguals. 
Al cap d'una altra estona arriba una vella, després el mosso del forner, després un tranviario, i fins i tot una mestra retirada, i tots porten algun trocet de Joan: una cama, una orella, el nas.
- És possible que hi haja un xic mes distret que el meu? 
- Ah, senyora, tots els xiquets són iguals. 
Finalment arriba Joan, botant sobre una cama, ja sense orelles ni braços, però alegre com sempre, alegre com un ocellet, i la seua mamà belluga el cap, li'l col·loca tot en el seu lloc i li fa una besada. - -Em falta alguna cosa, mamà? He estat atent, mamà? 
- Sí, Joan, has estat molt atent.

Ací us deixe un exemple del que hem treballat aquesta matinada formant paraules partint de la imatge i de les síl·labes. Podeu treballar-ho a casa amb els vostres pares i demostrar-los tot el que esteu aprenent. 




Recordatori: Us recorde que demà anem a treballar la descripció, i per a açò, heu de portar una foto d'una familiar al que vulgueu descriure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada